Elfogadás-feldolgozás

A feszültség, stressz kezelése

Néha annyira zajos a világ, hogy a morajlásától nem tudunk normálisan és nyugodtan létezni. Ilyenkor a lelkünk annyira megterhelő lesz, hogy a feszültség, idegesség és a stressz előjöhet.  

Mi a stressz: mai nyelven a tartós feszültséget, idegességet, nyugtalanságot hívjuk így és már népbetegségnek számít. Annyi minden van, ami végett az ember ideges és feszült lehet, apró dolgok végett is előtudnak jönni, nem kell egyből nagy valamire gondolni. Pár példát írnék csak: idegesítő szomszéd, nyugtalanság a családban, veszekedés és vitatkozás, betegség, szakítás, válás, nyomás a munkában esetleg párkapcsolatban, anyagi nehézség stb.  
A léleknek és a testnek sem jó, ha ezeken a folyamatokon megy keresztül és meg is tudnak minket betegíteni, ezért nagyon érdemes ezekre odafigyelni és időben kezelni. Sokan nem tudják, de az immunrendszerünknek nem tesz jót, ha stresszesek vagyunk és gyengíti is azt.  Az endometriózisnál, de legyen szó bármilyen betegségről, vagy a műtétre várakozva a feszültséget, idegességet meg kell tanulnunk kezelni és ki kell rá alakítani a legjobb módszert, ami nekünk megfelel, hogy minden rendben legyen.
 
Ha már az elején alkalmazunk bizonyos módszereket, technikákat akkor már nagyobb eséllyel tudunk saját magunk segíteni ezen a problémán. Sajnos ezek egyénenként változnak és vannak olyan esetek, mikor a szakember bevonása létfontosságú a saját érdekünk végett. Kísérletezzünk, mitől leszünk jobban mi az, ami az egész testet-lelket megnyugtatja. Szerintem itt sem kell nagyon bonyolult dolgokra gondolni, hiszen szinte minden olyan tevékenység, ami kikapcsol vagy éppen leköt, vagy feltölt minket az jó lehet ilyenkor. 
Én is több módszert alkalmazok, ezek attól függenek, mennyire vagyok feszült, ideges. Leírok párat és az elejére a saját bevált módszeremet, terápiámat teszem. Remélem lesz közötte olyan, ami neked is tud segíteni:  
 
• A zene hallgatás. Testre, lélekre ható és nagyon jól nyugtat. Személy szerint az elsők között van a saját listán. Teljesen mindegy milyen lelki állapotban vagyok, a zene a lelkemre nagyon jó hatással van, kikapcsol és feltölt egyben. Nekem a zene szinte lét elemem az írások alatt folyton szól. Rám nagyon nyugtatóan hat. 
• Kiírni magunkból mindent a legjobb terápia, ezért is ajánlom az írást. Felszabadít, leveszi rólad a terhet és nyugtat. Én csak annyit tudok mondani, kezdj el írni és sokkal jobban leszel és a lelked is szabad lesz.  
• A következő, amit sokan alkalmaznak és köztük én is nagyon szeretek, az az állat terápia. Imádok a közelükben lenni. Vagy csak foglalkozni velük. Van két kutyusunk, akik rengeteg szeretetet adnak és a nehéz időkben jó őket simogatni, vagy csak velük lenni. A közelségük már az első perctől nyugtatóan hat. 
• A barátoknak feltöltő ereje van és hamar nyugodtabbak leszünk, ha tudunk velük beszélni. Jó, ha meghallgatnak esetleg tanácsokkal látnak el. 
• Relaxáló, habos fürdő, esetleg illóolajos fürdő. A meleg víz ellazít minket és ki is tudunk kapcsolni. Lehet kombinálni egy kis zenével így az ellazulás teljesen biztos lesz. 
• Sorozat és film nézés, bekuckózva az ágyban. 
• Feszültség oldó jóga, vagy csak egy sima egyszerű jóga is nagyon sokat tud segíteni. Lazít, feltölt és átmozgatja a testet.  
• Néha az is elég, ha feszültek vagyunk, hogy egy jó nagyot sétálunk. Ezeket lehet kicsit megspékelni egy erdei sétával vagy nagyobb kirándulással. Ezek csodára képesek.  
• A meditálás egy nagyszerű dolog, amit tudunk a szobában és a szabadban is végezni. 
• Illóolajok, füstölök alkalmazása. Vannak kifejezetten feszültség-stressz oldásra alkalmazhatók ilyen pl.: levendula, jázmin, kamilla, bergamott,  szantál. 
• Tánc. Legyen szó bármilyen formájáról, ez egy remek terápiás eszköz, ami rögtön a kezünkben van. Táncoljuk ki azt, ami bánt minket, ami nyomja a lelkünket, utána jobb lesz. 
• Biciklizés, úszás, futás esetleg küzdő sportok alkalmazása. A sport is nagyon jótékonyan hat ránk, így érdemes ezek között is kutatni.  
• Alkossunk. Manapság már annyiféle technika van, amivel alkothatunk, hogy bátran válogassunk melyik az amelyik megnyugtat minket és örömet okoz nekünk pl.: festés, rajzolás, gyöngyfűzés, horgolás, szalvéta technika, pirográfia(faégetés), varrás, sütés esetleg főzés stb. 
Ezeket a módszereket ajánlanám, amiből mindenki egyénileg tud válogatni. Biztos akad még olyan, ami a listán nem szerepel, de te esetleg alkalmazod, vagy hallottál róla, szóval nyugodtan kutakodjunk ezek után.  

Tudom, hogy vannak olyan helyzetek mikor az életünk úgy alakul, hogy sajnos feszültek, idegesek vagyunk, de kis mértékben ez nem okoz gondot, csak akkor van baj, ha a stressz állandósul. Mindenki életében lehetnek nehéz és mély pontok, de ha időben kapcsolunk, akkor megakadályozzuk a nagyobb problémát.  
Figyeljünk oda magunkra és próbáljunk meg kevesebbet idegeskedni, stresszelni, ha kell a célnak megfelelően cselekedjünk, ne várjuk meg, hogy komolyabb baj legyen!

Fotó: Ivan Samkov a Pexels oldalról

Ha tetszik a blogom és szeretnéd az elsők között olvasni új posztjaimat, kérlek jelezd az alábbi űrlap segítségével! 

    +2

    Egy hozzászólás

    Leave a Reply

    Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük